AWIA SDIP
KOMPLEKSOWE ROZWIĄZANIA DLA POJAZDÓW TRANSPORTU PUBLICZNEGO
AWIA SDIP to zintegrowany system wspomagający zarządzanie informacją o ruchu pasażerskim. System składa się z urządzeń pokładowych zainstalowanych w pojeździe oraz aplikacji zarządzającej dostępnej z poziomu centrum dyspozytorskiego.
Urządzenia pokładowe, poprzez moduł centralny, komunikują się z aplikacją zarządzającą, której podstawowym zadaniem jest sterowanie urządzeniami pokładowymi, przetwarzanie, archiwizacja i prezentacja danych. Budowa systemu ma otwarty charakter pozwalający na dowolne zestawianie poszczególnych komponentów.
Dynamiczny rozkład jazdy
Umożliwia wyświetlanie na zainstalowanym w kabinie maszynisty panelu z ekranem dotykowym, aktualnego rozkładu jazdy wraz z ostrzeżeniami stałymi. Zawartość i szata graficzna wyświetlanego rozkładu jazdy jest w pełni zgodna ze Służbowym Zeszytem Rozkładu Jazdy. Terminal umożliwia manualne przewijanie rozkładu jazdy oraz automatyczne według aktualnej pozycji GPS pojazdu. Aktualizacja rozkładu jazdy odbywa się bezprzewodowo poprzez moduł GSM automatycznie lub manualnie.
Informacja pasażerska
Składa się z modułu zapowiedzi głosowych, tablic wewnętrznych w postaci monitorów LCD oraz tablic zewnętrznych LED. Na tablicach zewnętrznych wyświetlana jest statyczna informacja o kierunku jazdy (relacji pociągu), natomiast na monitorach LCD wyświetlana jest informacja w formie graficznej o aktualnej pozycji pojazdu na trasie. Moduł zapowiedzi głosowych emituje komunikaty głosowe o aktualnej pozycji na trasie oraz zdefiniowane komunikaty specjalne. Komunikaty głosowe generowane są przy użyciu syntezatora mowy. Istnieje możliwość wyświetlania audio-wizualnych materiałów reklamowych na wewnętrznych monitorach LCD.
Emisja reklam
Umożliwia prezentację dowolnego przekazu multimedialnego na ekranach LCD umieszczonych wewnątrz pojazdów. Treść wyświetlanej reklamy może być uzależniona od położenia pojazdu w oparciu o system GPS.
Monitoring wideo
Umożliwia rejestrację obrazu: z wnętrza pojazdu, z kamer bocznych pełniących funkcję lusterek, z kamer szlakowych, z kamer na dachu pojazdu, służących do obserwacji pantografów i trakcji napowietrznej. Maszynista ma pełną swobodę manualnego wyboru kamery lub grupy kamer z których chce oglądać obraz na monitorze. Sekwencja przełączania się wyświetlanego na monitorze obrazu pomiędzy kamerami zewnętrznymi i wewnętrznymi może być sterowana także automatycznie lub poprzez GPS, np. przy wjeździe składu na stację kolejową (wyświetlany jest obraz z kamer bocznych). Po opuszczeniu stacji, na monitorze wyświetla się obraz z kamer w przestrzeni pasażerskiej. System może być oparty na kamerach analogowych bądź cyfroente systemy zintegrowanewych.
Zliczanie potoków pasażerskich
System składa się z czujników (kamer stereoskopowych) umieszczonych nad każdymi drzwiami. Zliczana jest ilość pasażerów wsiadających i wysiadających dla każdej stacji/przystanku na trasie przejazdu. Dane są wysyłane w czasie rzeczywistym do centrum nadzoru. Dokładność pomiaru wynosi co najmniej 95%.
Pytania dotyczące, oferty, zamówień i sprzedaży prosimy kierować na:
- +48 32 33 82 200
- marketing@ente.com.pl
Do pobrania
pdf Systemy zintegrowane (3.51 MB)