badawczo-rozwojowe
System dynamicznej informacji pasażerskiej
Monitoring zużycia paliwa
Monitorowanie floty pojazdów
Monitoring maszyn ciężkich
Monitoring pojazdów do odśnieżania
Monitoring pojazdów służb komunalnych
Monitoring skrzyżowań
Variable Message Sign – VMS
na potrzeby e-TOLL
System antykolizji
trakcyjnych silników elektrycznych
Kontrola dostępu i czasu pracy
System zapalników elektronicznych
Monitoring maszyn podziemnych
elektroniki na zlecenie
urządzeń elektronicznych na zlecenie (EMS)
w ramach klastra prosumenckiego
Czujniki kolejowe i przemysłowe, automatyka systemów pakujących i produkcyjnych
Anteny i filtry kolejowe
Systemy i moduły sterowania do pojazdów szynowych
Kamery, rejestratory i zliczarki kolejowe
Jakości i Środowiska
Bezpieczeństwa Technicznego
Personalna
AWIA SDIP® to zaawansowany technologicznie system dedykowany do pojazdów transportu publicznego. Jego zastosowanie umożliwia znaczne podniesienie jakości oferowanych usług przewozowych poprzez zwiększenie komfortu prowadzenia pojazdu, komfortu podróżowania oraz bezpieczeństwa przewożonych pasażerów. System informacji pasażerskiej składa się z urządzeń pokładowych zainstalowanych w pojeździe i serwerowej Aplikacji Zarządzającej. Istotne jest to, że integruje on ze sobą dotychczas niewspółpracujące i niezależne podsystemy, a wszystkie jego komponenty pochodzą od jednego dostawcy.
Koncepcja działania
Zastosowania Kolejowe – Wyposażenie elektroniczne stosowane w taborze
Ochrona przeciwpożarowa w pojazdach szynowych
Techniczna Specyfikacja Interoperacyjności
System AWIA SDIP® gwarantuje łatwą integrację z istniejącą już infrastrukturą. Jest to możliwe dzięki jego otwartej architekturze i zastosowanych standardach komunikacyjnych. Podstawowym założeniem tego systemu, wynikającym z uwarunkowań rynkowych a także potrzeb i wymagań Klientów, jest modułowość i skalowalność - nie zawsze istnieje potrzeba instalowania kompletnego systemu.
Umożliwia logowanie się obsługi pojazdu do terminala sterującego za pomocą spersonalizowanych kart RFID lub poprzez podanie numeru służbowego maszynisty. Dzięki temu możliwa jest identyfikacja personelu oraz określenie jego ról (maszynista, administrator) wraz z przypisanymi do nich poziomami uprawnień.
Daje możliwość wyświetlania aktualnego rozkładu jazdy na terminalu sterującym posiadającym ekran dotykowy. Jest on udostępniany po wprowadzeniu numeru pociągu, a jego aktualizacja odbywa się bezprzewodowo poprzez moduł GSM. Rozkład może być przewijany manualnie bądź automatycznie.
Dzięki jego zastosowaniu można emitować komunikaty głosowe dla pasażerów dotyczące aktualnej pozycji na trasie, zdefiniowane komunikaty specjalne (np. jazda próbna, zmiana rozkładu jazdy) oraz dowolne inne treści. Mogą być one wygłaszane zarówno w języku polskim, jak i w językach obcych.
Pozwala na prezentację treści multimedialnych dla pasażerów zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdu. W systemie wykorzystywane są tablice LED czołowe, boczne i wewnętrzne, jak również monitory LCD.
Umożliwia monitorowanie przestrzeni pasażerskiej za pomocą kamer wewnętrznych, obszaru przed i za pojazdem za pomocą kamer szlakowych i kamer sprzęgu, przestrzeni bocznych za pomocą kamer lusterkowych, pantografów i jakości trakcji podczas jazdy poprzez kamery pantografowe.
Podsystem składa się z autonomicznych jednostek zliczających, których zadaniem jest zliczanie pasażerów wsiadających i wysiadających dla każdej stacji/przystanku na trasie przejazdu. Dokładność pomiaru wynosi co najmniej 97%.
Zapewnia komunikację pasażer-załoga oraz komunikację między załogą pojazdu.
Ten podsystem wykorzystuje technologie Wi-Fi oraz LTE i umożliwia bezprzewodowy dostęp pasażerów do Internetu.
AWIA SDIP - Kompleksowe rozwiązanie dla pojazdów transportu publicznego
* pole obowiązkowe
lub napisz do nas na marketing@ente.com.pl
Powrót do