W ramach budowy tunelu pod Świną (cieśnina Morza Bałtyckiego, między wyspami Wolin i Uznam w Świnoujściu) zrealizujemy dostawę znaków zmiennej treści (VMS).

 

W tej chwili jedynym połączeniem pomiędzy ww. wyspami a resztą Polski są przeprawy promowe. Stanowią one dużą niedogodność zarówno dla mieszkańców, jak i turystów czy przedsiębiorców, zwłaszcza w sezonie letnim. Budowa wyczekiwanego stałego połączenia komunikacyjnego docelowo powinna rozwiązać wszystkie obecne problemy.

 

Zakres wspomnianego projektu obejmuje budowę tunelu drogowego, podwodnego oraz dróg dojazdowych o długości ok. 3,2 km wraz ze wszelką infrastrukturą towarzyszącą. Za pojęciem infrastruktury kryją się między innymi znaki zmiennej treści (VMS), które planujemy dostarczyć w 4 kwartale 2022 roku.

 

Znaki zmiennej treści (VMS) – co to takiego?

 

Tablice oraz znaki zmiennej treści stanowią istotny element współczesnych systemów zarządzania ruchem. Umożliwiają wyświetlanie dowolnych znaków drogowych, jak również informacji tekstowych. Stanowią duże ułatwienie dla kierowców, poprawiają bezpieczeństwo oraz usprawniają ruch drogowy. Można je stosować wszędzie tam, gdzie istnieje konieczność informowania np. o zmianie kierunku ruchu czy utrudnieniach na drodze.

 

Znaki montowane są na konstrukcjach drogowych, wysięgnikach lub bramownicach, które dobierane są w zależności od rodzaju i rozmiaru znaku.

 

Znaki zmiennej treści mogą współpracować z innymi systemami, takimi jak: stacje pomiaru ruchu, systemy ważenia pojazdów, drogowe stacje pogodowe czy systemy do pomiaru prędkości i niezwłocznie wyświetlać kierowcom odpowiednie komunikaty.